Ikan Goreng Tepung

Ikan Goreng TepungNie lauk MrFaiz. Lauk org pantang ulang tayang kambing goreng kunyit lg, so males nk buh gmbr..karang korang tuduh kate i neh hantu kamben pulak. heheh… jgn tgk je… pakat2 cubit le ikan montok tue yerπŸ˜‰

Sambal Kicap

Resipi Ikan Goreng Tepung

  • Seekor ikan
  • sedikit garam
  • sedikit lada putih
  • sedikit serbuk perasa jika suka
  • satu biji telur
  • tepung jagung
  1. Sapukan sedikit garam pd ikan.
  2. Celup ikan dalam telur yang dipukul sedikit.
  3. Golekkan di dalam tepung jagung yg dicampur dgn sedikit garam, lada putih & serbuk perasa (jika suka).
  4. Goreng dlm minyak yg byk sehingga garing. Toskan.

19 Responses to “Ikan Goreng Tepung”


  1. 1 ain September 30, 2009 at 2:27 am

    oooo…ijan hantu kambeng ke..??hihihiiii. sedap gak mkn ikan goreng tepung cicah lada hiris ngan kicap!!!

    psst….hero kicik okay..???

  2. 2 cheryna September 30, 2009 at 2:32 am

    sha suka buat nieh dgn ikan bolos…sekor2 tuh…best!
    (sbb boleh makan dgn tulang sekali..ehehe…)

    srpbuk perasa apa ijan guna?
    (cantiklah kaler ikan tuh)

  3. 3 cikmanggis September 30, 2009 at 2:36 am

    salam ijan..lama tak tinggal jejak kat umah ijan ni..dah bertiga…seronoknya..terkenang masa cm dapat anak pertama 27 tahun lalu…lama tuu

  4. 4 Kak Watie September 30, 2009 at 3:00 am

    Salam Ijan…sedap tu menu En Faiz…..makan panas2…mau menambah nasi lagi karang…ikan montok tu kalau akak..akak tak cubit..akak dah angkat bahagian ekor tu…akak tinggalkan kepala tu untuk Faiz..hihi…Mikael..nak ikan???..meh Tok Mama suapkan!

  5. 5 Ika September 30, 2009 at 4:26 am

    Salam ijan! ehehe.. tak pelah jan, bukan ijan yg HANTU kan KAMBEN yg hantu!! ehehe… klu dah seleranyer tu msk jer kalau kita pun antu SOTONG atau DAGING atau yg SEWAKTU dgnnyer maknnayer menda2 tu sume lah yg HANTU sbb yg mkn tu pun BERANTU!!πŸ˜€ ikan celup tepung ni kita jarang2 sekali buat tak tahu nape tekak ngada2!πŸ˜€ pe pun suke tgk ijan dah kembali sihat bersama bb yg comel ituuuπŸ˜‰

  6. 6 Love September 30, 2009 at 5:04 am

    Hehe Ijan! Love pun suka mutton! tapi x byk masak…πŸ˜‰

  7. 7 fzi September 30, 2009 at 5:24 am

    Salam ijan…
    Waahh… ikan celup tepong pulak ya….no kambing ari ni ya..hhehe
    Tu la akak pun perasan selama ari ni ijan asyik masak daging kambing je…suka benar ijan ngan daging kambing kalu setagho tuh…hehe

  8. 8 hana September 30, 2009 at 5:41 am

    salam ijan… laling akak msk xde la seterer mana.. semua main taram jerk! yg dier tau bhn utama halia ngan blackpepper jerk! kikikiki… *tawa sopan2 neh!πŸ˜€πŸ˜€ mikael wat apa tuuu??!

  9. 9 Blog Resipi September 30, 2009 at 6:15 am

    Kak Ain-Baru je jadik hantu nie kak.. sejak dua menjak tak jumpa lembu.kihkihkih. si keciit okay. tue dok melepek tido ;p

    Cheryna-Ikan bolos? keturunan apekah tue? tak pernah kudenger! hehehe… perasa kite guna aromat je… kdg2 hentam pakai kiub pati lembu. heheh

    CikManggis-Lama dah tue CikManggis….πŸ˜‰

    Kak Watie-Esh kak, tok mama? akak kan mude lagi… takkan nk panggil tok mama kot. heheheh

    Ika-Bagus…sama2 hantu le kite ni ye.kihkihkih

    Love-Best kan mutton nie:)

    Kak Fzi-Buleh kiro la jgk kak Fzi.hehehe…

    Kak Hana-Amboi kena gelak pakai remote ke tuh? takpe la kak.. MrFaiz pon masak tgk2 resipi jgk. Asal siap udah le… ;D Mikael pengsan tuh..dok uweek uweek uweek pelan. Nangis sopan2 macam u kot. kehkehkeh

  10. 10 lee lin September 30, 2009 at 6:17 am

    “karang korang tuduh”…? dah lama kita TAHU awak hantu kambeng, bukan tuduh tu namanya, haha

  11. 11 Blog Resipi September 30, 2009 at 6:27 am

    Lee Lin-Tuduh lagik.. tak baek taww! heheh:)

  12. 12 Hazila September 30, 2009 at 7:39 am

    Ijan, kalau camni kena bela kamben belakang rumah. Jangan org kat rumah bau semacam kamben dah la ye…..

  13. 13 mimi September 30, 2009 at 8:06 am

    ijam miss u ,akak tak sihat ler so cik mahamood pun lari kuat2,entah bila dia nak balik,hihihihi take care cium sikit utk bb mikael dr chik.

  14. 14 zana September 30, 2009 at 11:47 am

    waduhhh.. sedapppp.. abis pantang nnti timbang berat masing2..sapa naik paling byk.. papa… mama ke baby …kihkihkih

  15. 16 Blog Resipi September 30, 2009 at 6:53 pm

    Kak Hazila-Sini sejuk takut kamben beku tak tahan dok kat luar. Kite pelihara kat supermarket je lah kak.heheh

    ChikMi-Berlari lari en.Mahamood dia ye.. kena gari kuat2 tue kak.. karang hilang terus.hehe

    Kak Zana-Kena amek nombor nak timbang berat la nampaknye kak.. karang berebut anak & mak bapak nk naik atas mesin timbang. hehehe

    Che Na-Saya dah sihat dah Che Na..:)

  16. 17 shima27 October 1, 2009 at 12:41 pm

    salam ijan…
    selamat hari raya..maaf zahir & batin andai ada salah & silap..
    lama sungguh x jenguk ijan, tup2 dah selamat bersalin dah sah dia..huhuu
    pejam celik pejam celik dah sebulan ijan berpantang ye…tahniah! bb mikael sihat? amboii sihat betuii auntie tgk dia..hehehee pipi tuu dah start melayut dah tuuu hik3..nnti sat lg auntie kasi ‘girlpren’ yee ekekeee muahsss! take care ijan..

  17. 18 Jessica Lee Binder October 24, 2009 at 12:39 am

    I just saw your picture on foodgawker and was drawn in. My hubby loves hot stuff.

  18. 19 zurin October 28, 2009 at 11:01 am

    Sedap sambal kicap tu:) mana resipi nye?


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




RSS Blogresipi

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

About

Welcome To Blog Resipi! It's about food and so much more! Feel free to comment and give your suggestions.

I've been posting dearly awards and gifts from all of you at Candies. Thanks very much ya.

Please visit my other blog too. MrMrsFaiz is daily blog about us living in Kuopio, Finland.

For those living in Bukit Mertajam, you are welcome to our family's Spread Link Cyber Cafe. It is opposite of Kolej Komuniti Bukit Mertajam.

Last but not least, come and visit YouthSays. You could earn some money by answering surveys. :)

Have a very lovely day!

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 28 other followers

Flickr Photos

08/12/2009

Mikael With Daddy

More Photos
September 2009
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Kunjungan

  • 225,422 pelawat
wordpress counter

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 28 other followers

%d bloggers like this: